Homemade Facemask

Ik ben enorm fan van zelfgemaakte maskers. De reden daarvoor is omdat je kunt kiezen waar je een masker van kunt maken en op deze manier enorm creatief kunt zijn en misschien zelfs wel het perfecte masker kunt maken! Ook heb je door het zelf te maken goed zicht op wat er allemaal in gaat en dus ook wat je allemaal op je gezicht smeert. Dat laatste vind ik erg belangrijk omdat je gezicht wel hetgeen is dat iedereen vaak als eerst ziet en dit wil je natuurlijk niet verpesten! 



Vandaag ga ik jullie laten zien hoe je een masker kunt maken met de volgende ingrediënten;
- een halve avocado
- een halve citroen
- 1 ei
- olijfolie
- honing
Ik kwam op het idee om dit masker te maken na het zien van een video van Dailymix!

Als eerst prak je de halve avocado helemaal tot moes, het is daarom belangrijk dat je een rijpe avocado neemt want die zijn makkelijker te prakken.

Daarna voeg je er 1 eetlepel olijfolie aan toe en dit roer je allemaal goed door net zolang totdat het weer een zacht papje word. 

Als het weer een papje is geworden kun je het sap van de halve citroen toevoegen. 1 eetlepel is voldoende en let er vooral op dat er geen pitjes in je masker vallen.

Dan komt het lastige gedeelte; voeg het eiwit van 1 ei toe, dus niet de dooier! 

Als laatst voeg je 1 eetlepel honing toe en dit roer je net zolang door elkaar totdat het papje glas is en er zo min mogelijk klontjes in zitten. Ook moet je ervoor zorgen dat het papje niet té dun is anders zal het niet op je gezicht blijven zitten. 

Dit is het eindresultaat! Ik heb 's avonds voordat ik ging douchen dit masker op mijn gezicht gedaan en het tien minuten laten zitten. Daarna heb ik het onder de douche van mijn gezicht gewassen en dit ging echt super makkelijk! Mijn huid voelde daarna superzacht aan dus het is zeker de moeite waard om dit masker te maken!

Enjoy!

Hugs & Kisses!

No Response to "Homemade Facemask"

Een reactie posten

 
MAGIC NEVER ENDS.

Copyright © 2009 Kimberly | Beauty & lifestyle blog All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes