Examens


Allereerst mijn welgemeende excuses voor de lange afwezigheid. Helaas zit ik op dit moment midden in mijn examenweken en dat betekent dat ik dubbel zo hard mijn best moet doen om het te halen. 


Terwijl de rest van Nederland de examenuitslagen al binnen heeft en hoogstwaarschijnlijk aan het vieren is dat hij of zij geslaagd is, zit ik een een donker hoekje van mijn huis met een stapel boeken voor mijn neus. Mijn examenweken zijn namelijk vorige week begonnen en dit zorgt voor enorm veel stress. Ik heb het afgelopen jaar niet zo hard mijn best gedaan voor school omdat ik enorm aan het twijfelen was of dit wel de juiste opleiding was voor mij. Zo denk ik er helaas nu nog steeds over maar ik heb wel besloten dat ik de examens absoluut wil halen om toch te bewijzen dat ik het kan. 

Dinsdag had ik mijn eerste examen; parfumerie. Dit was het enige examen waarvan ik de oefenexamens heel vaak doorgelezen had en daardoor met twee vingers in mijn neus het examen kon maken. Donderdag kwamen de antwoorden online en het blijkt dat ik van de 30 vragen maar 4 fout heb dus die heb ik alvast in the pocket! Donderdag had ik mijn praktijkexamen dat bestond uit; een huidanalyse, een diepte/oppervlakkige reiniging, het harsen van de bovenlip of kin en het epileren van de wenkbrauwen, het verfen van de wenkbrauwen en/of wimpers, een lysing of een peeling aanbrengen, een gelaatsmassage, een masker, het verzorgen/lakken/masseren van de handen of voeten en het gebruik van minstens één apparaat. Zoals je misschien al doorhebt vond ik dit examen het moeilijkst. De gelaatsmassage bestaat uit 40 grepen die ik allemaal op de juiste volgorde uit mijn hoofd moest weten en dit is uiteindelijk gelukt. Of het examen goed gegaan is durf ik nog niet te zeggen maar over 10 dagen krijg ik de uitslag dus dan laat ik jullie weten hoe het gegaan is.



De examens die ik nog moet maken zijn; anatomie en EHBO. Deze twee zijn super moeilijk en ik moet hier dan ook erg hard voor gaan leren. 26 juni is mijn EHBO examen en hiermee sluit ik mijn examenperiode af. Hierna heb ik officieel vakantie en zullen er dus meer blogposts online komen en misschien zelfs wel filmpjes! 

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik deze periode even niet kan bloggen maar ik beloof dat er hele leuke reviews en andere blogposts aankomen! 


Hugs & Kisses!

Bron plaatjes: Weheartit

No Response to "Examens"

Een reactie posten

 
MAGIC NEVER ENDS.

Copyright © 2009 Kimberly | Beauty & lifestyle blog All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes