Review Kruidvat kwastenreiniger

Een kwastenreiniger die heel veel beloofd voor weinig geld? Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Ben je benieuwd of deze kwastenreiniger van de Kruidvat zijn beloftes nakomt? Lees dan snel verder! 



Dit is hem; de kwastenreiniger van de Kruidvat. De fles ziet er mooi en totaal niet goedkoop uit. Volgens Kruidvat is deze kwastenreiniger geschikt voor kwasten met natuurlijke en synthetische haren, een groot pluspunt dus. Ik heb deze reiniger getest en ben er eigenlijk wel positief over. De reiniger ruikt lekker, de geur is niet té aanwezig en ruikt subtiel fris. Het 'spuitgat' waar de vloeistof uitkomt is redelijk klein waardoor je niet bang hoeft te zijn voor knoeien. 

Het is de bedoeling dat je de reiniger aanbrengt op een tissue of een watje en daar vervolgens met je kwast overheen gaat. Ik gebruik mijn Real Techniques Shading Brush om de reiniger te testen. Deze kwast gebruik ik voor het aanbrengen van mijn oogschaduw en omdat ik verschillende kleuren gebruik vind ik het heel belangrijk dat ik deze kwast tussendoor op een makkelijke manier schoon kan maken. 

Ik maak met mijn kwast cirkelvormige bewegingen over het watje en maak op deze manier de kwast schoon. Ik duw niet met mijn kwast op het watje of wrijf er heel hard overheen omdat dit slecht is voor de haren van de kwast. 

Zoals je kunt zien is er redelijk veel oogschaduw van de kwast af gekomen. Ik ben tevreden met het resultaat maar moet wel eerlijk toegeven dat dit mijn kwasten niet compleet wit of zwart maakt. Je kunt nog wel een beetje de kleur van de oogschaduw in de kwast zien maar er komt niks meer vanaf. Als je je kwasten helemaal schoon wilt maken raad ik je aan om ze te wassen met babyshampoo. 

De kwasten drogen snel waardoor je ze na 5 minuten alweer kunt gebruiken. Dit is dus heel handig als je een donkere ooglook wilt maken met verschillende kleuren en je kwast tussendoor schoon moet maken. 

Minpunten:
- Er zit geen klikdop op de fles.Dit is niet super belangrijk maar ik raak heel vaak de doppen van flesjes kwijt en een klikdop was dus handiger geweest.
- Deze reiniger bevat 30% alcohol denat. In een gezichtsreiniger of crème zou ik dit absoluut niet aanraden omdat het superslecht is voor je huid. Ik vraag me af of de haren van mijn kwasten uitgedroogd kunnen raken als ik het vaker gebruik maar merk daar tot nu toe nog niks van. De kwasten zijn zacht en schoon na het schoonmaken met de reiniger. De alcohol zit trouwens in de reiniger om de bacteriën te verwijderen die in je kwasten zitten. Als je deze bacteriën niet uit je kwasten haalt smeer je het dus gewoon weer op je gezicht en dit veroorzaakt puistjes en andere onzuiverheden. 

De kwastenreiniger van de Kruidvat kost €2,99. Ik ben erg te spreken over deze reiniger en zal hem dus vast weer opnieuw kopen.

Hugs & Kisses


1 Response to Review Kruidvat kwastenreiniger

dinsdag, juli 09, 2013

Ik gebruik nu die van Sephora maar deze lijkt me ook fijn! De verpakking ziet er in elk geval niet kruidvat achtig uit.

Een reactie posten

 
MAGIC NEVER ENDS.

Copyright © 2009 Kimberly | Beauty & lifestyle blog All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes