How to fix a broken blush

Dit is een typisch voorbeeld van een zielige foto. Ik weet niet eens hoe het kan dat mijn blush er zo uit ziet maar ik werd er in ieder geval niet blij van. Normaal gesproken zou ik een oogschaduw of blush weggooien als ze kapot zijn maar ik besloot deze te maken. Ben je benieuwd hoe ik dit heb gedaan? Lees dan snel verder! 


Dit is wat je nodig hebt:
- Een gebroken blush, oogschaduw of poeder.
- Een lepeltje of ander voorwerp waarmee je de blush aan kunt duwen
- Alcohol 70%

Giet voorzichtig een beetje alcohol bij de blush. Zorg ervoor dat alle stukjes van de blush bedekt zijn zodat de alcohol goed zijn werk kan doen. De blush die ik hiervoor gebruik is de Natural Blush 39 Electric Pink van Gosh.

Laat dit vervolgens een minuut of 5 intrekken. Hierdoor word het een soort papje dat je makkelijk weer kunt mengen tot één geheel en ook makkelijk vorm kunt geven.

Gebruik het lepeltje om de blush en de alcohol te mengen tot een papje. Ik heb hiervoor de achterkant van het lepeltje gebruikt omdat dit makkelijker is. Vervolgens gebruik je de voorkant van het lepeltje om de blush weer netjes in de vorm te drukken. Maak je geen zorgen om de buitenste randjes, zodra de blush is opgedroogd kun je dit heel makkelijk weer verwijderen.

Zo zag mijn blush eruit nadat hij 2 uurtjes heeft gedroogd. Zoals je kunt zien is de kleur donkerder dan de blush voorheen was en ik schrok hier best wel van. Omdat ik nieuwsgierig was naar de kleur die onder het bovenste laagje lag heb ik met een mesje heel voorzichtig het bovenste laagje van de blush geschraapt. Hieronder zit de kleur die de blush eerder ook had. Het bovenste laagje word waarschijnlijk door het drogen donker.

Zoals je kunt zien is de blush weer klaar om gebruikt te worden. Het is weer gewoon een poeder in vaste vorm en voelt precies hetzelfde zoals het voorheen voelde. Het enige nadeel van een gebroken blush is dat het er niet weer zo netjes uit komt te zien als eerst maar je hoeft hem in ieder geval niet weg te gooien. 

Ik ben erg tevreden over het resultaat en ga dit absoluut vaker doen als een oogschaduw, blush of poeder gebroken is.

Heb jij wel eens een product op deze manier, of op een andere manier, gemaakt?

1 Response to How to fix a broken blush

dinsdag, juli 09, 2013

Super handig! Mijn blush van school was kapot gevallen maar toen had ik m weggegooid.. had net zo goed dit kunnen doen

Een reactie posten

 
MAGIC NEVER ENDS.

Copyright © 2009 Kimberly | Beauty & lifestyle blog All rights reserved.
Converted To Blogger Template by Anshul Theme By- WooThemes